Drömmen om vuxenlivet

Jag gillar musik och filmer från 80-talet. De framkallar minnen från en tid när livet låg för mina fötter och allt såg ljust ut.

Jag lyssnar på Boy meets girl - Waiting for a star to fall - och minns Tre män och en baby. Jag minns att jag tänkte att det var så vuxenlivet skulle se ut. Busigt, med många vänner, fester och kärlek. Fast å andra sidan var det väl mest män som busade i de där filmerna. Snuten i Hollywood är en annan klassiker som jag ansåg gav en aning om hur livet skulle bli.

Nu undrar jag mest när man egentligen ska bli vuxen.

Kommentarer
Postat av: Fröet

..jag ska aldrig bliva stur. Sådeså!

2011-01-09 @ 13:03:53
Postat av: Hanna

Jag som längtar.

2011-01-09 @ 13:26:23
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Hella

"En prins i New York" en annan. Härligt med minnen.



En annan lite freaky grej var att jag också kom att tänka på just "Waiting for a star to fall" (jag är svag för bra 80talsblås) och lyssnade på den på Spotify. Och nu skriver du om just den låten dagen innan. (Jag hade inte läst på din blogg) Hur stora är oddsen?

2011-01-10 @ 19:23:54
URL: http://redshoecyber.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0