Ett år

Jag har idag bott ett år i Umeå.

Jag minns tydligt förra året, hur jag satte mig på Y-bussen på kvällen. Stockholmsnatten var tropisk, bussen var smällvarm och full. Nattbussen är tydligen populär. Den där resan var minst lika lång som den kändes. Men tidigt på morgonen klev jag av bussen i min nya hemstad och promenerade i ljuset till min nya lägenhet. Där väntade en uppblåsbar madrass och jag däckade omgående. Sen käkade jag frukost och stack ner på stan och köpte nya kökshanddukar på loppis. Men mest var dagen en lång rastlös väntan på resten av bohaget. När det väl dök upp var det utan mankraft. Så jag fick hugga i.

Första veckan var jag helt fri från omvärlden. Ingen uppkoppling. Ingen tidning. Ingen tv. Det var lite svårt att navigera i stan utan tillgång till internet.

Sedan dess har det gått bättre.

Idag har jag firat med havregrynsgröt från en extra fin tallrik, tillika mitt senaste loppisfynd.


Kommentarer
Postat av: Jazzhoppan

Havregrynsgröt med egengjord sylt är inte fy skam. Det är fint. Å grattis på årsdagen!

2011-08-16 @ 16:50:49
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/
Postat av: Lennart

Ibland är det skönt att vara utan internet ett tag har jag märkt. Tallriken ser bekant ut på något sätt, känner igen dekoren. Har antagligen ätit ur en liknande.

2011-08-16 @ 17:49:59
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jazz: Tack!



Lennart: Inte omöjligt. Tallriken är lastgammal.

2011-08-19 @ 20:56:44
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Blingbling

En får gratulera på ettårsdagen. Själv firar jag snart 9 år i Stockholm.. =)

2011-08-22 @ 21:23:21

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0