Symusen

Jag har planer på att skaffa en ny hobby. (Som om jag inte har tillräckligt antal hobbies.)

Egentligen är det en nygammal hobby. Jag vill ta upp det här med att sy igen. Jag behöver få inspiration i tyg och skaffa mig en provdocka. Eller skaffa och skaffa. Jag planerar göra en själv. Tanken för prototypen är helt klar. Tischa på, silvertejpa in min själv (eller med hjälp), klippa upp, tejpa tillbaka och fylla med fogskum. Sedan sätter jag upp "min" överkropp på en pinne med ett träkors som fot. Enkelt. Självklart.

Herregud vad jag vill sy. Men jag gissar att planen med provdockan kommer att blocka mig för ett tag framöver. Egentligen är det väl kanske bra. För ärligt talat har jag knappast tid med en ny hobby.

Kommentarer
Postat av: Ester

Jag vill också sy! Såg Greta-klänningarna och tänkte att det kan väl inte vara så svårt att sy en A-linjeformad klänning heller. De passar ju till allt! Men det är klart, det är lätt om man kan sy. Och om man har en symaskin. ;-)

Vad tänkte du sy?

2011-04-27 @ 14:08:27
Postat av: Hanna

Ester: Klänningar och kjolar främst. Men jag gillar inte mönster, vill designa själv. Tänker också att det borde vara enkelt. Och egentligen är det väl inte så svårt. Man får göra om och göra rätt antar jag. Har åtminstone en symaskin. Brukar oftast falla på att jag inte hittar något tyg jag gillar.

2011-04-27 @ 15:37:15
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Karin

Vill också börja sy igen!

Om du kommer dig för med att göra provdockan får du gärna lägga upp en tutorial...

2011-04-28 @ 17:56:32
URL: http://karinpanyaaventyr.wordpress.com/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0