Markservice

Nu vill jag att någon ska berätta för mig hur människor hinner med något annat än markservice och jobb!

Den här helgen har jag:
- städat
- joggat/tränat
- tvättat cyklarna
- handlat
- varit på biblioteket och snabbt hämtat böcker (jobb)
- bytt däck på cykeln (båda, det var svettigt, oljigt, smutsigt och frustrerande)
- fikat
- planerat veckans mat

Nu ska jag laga mat, försöka få upp humöret efter cykelmeket då blodsockret var som lägst och sedan orka pallra mig iväg på inflyttningsfest.

Imorgon börjas det igen. Fönsterputs, återvinna, tvätta. När jag ska jag hinna göra något som är att betrakta som vila/kul/hobby? Va, va?



Den här bilden har cirkulerat, när jag var i störst behov av hjälp. Lite överallt har den varit kan man säga. Svaret på frågan hur man får bort växelvajern är: dra ner växeln till ettan. Glöm aldrig det, Hanna.

Kommentarer
Postat av: nina

Oooh, vad jag känner igen. Jag undrar när jag ska hinna med livet och inte bara få vardagen att gå ihop så pass mkt att jag kan äta och jobba varje dag.

2011-04-16 @ 18:49:21
URL: http://www.hejkamrat.se
Postat av: Hanna

Nina: På helgen måste jag även fixa veckans mat eftersom jag nästan aldrig hinner göra några längre långkok i veckorna. Det är jobb och träning för i stort sett hela slanten.

2011-04-16 @ 19:02:15
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Matilda

Puh... säg den som kan det! Jag var hemma i Sverige i fem dagar och kände att det enda jag gjorde var att ränna fram och tillbaka, fika med folk, fixa saker, ta hand om katten, ordna mer saker... Inte för att det inte var kul, men det var ju inte avkoppling direkt! Fast välförtjänst "vila" kommer i september, när det är dags att skaffa ett jobb.

Hoppas att du fick njuta något, å andra sidan så är det lite vila och rekreation i att göra vardagliga saker på sin fritid.

2011-04-17 @ 18:29:21
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Hanna

Matilda: Du har helt rätt. Så borde jag se det. Det är ju avkopplande på sitt vis att bara låta hjärnan tänka på annat.

2011-04-17 @ 21:24:42
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0