Cykelvår

Ett vårtecken är att jag har tagit fram vårcykeln. Det vill säga den utan dubbar. Racercykeln.

Ett annat vårtecken är att mina cyklar numer står ensamma i garaget. Bilen som stod vinterförvarad har kommit ut på vallning.

Grannen undrade om det var min bil som stått där (finbil). Jag sa nej. "Men det är mina cyklar". Det var tydligen inte så intressanta i jämförelse. Själv höll han på att byta däck på bilen. Jag sa att det snart var dags för mig att göra det också. Han skrattade åt det. Hallå, det är faktiskt ett ganska smutsigt och jobbigt arbete.

Idag har jag cyklat så att jag har grus i munnen. Undan går det. Dubbfritt. Och det luktar vår och grus. Grusvår. Barndom.

Kommentarer
Postat av: Fröet

Höll på att köra in i en bil pga det där förbaskade gruset.

2011-04-13 @ 08:27:58
Postat av: Hanna

Frö: Rulligt grus är inte att leka med.

2011-04-13 @ 19:29:52
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0