När allt kommer omkring

"När allt kommer omkring..." En mycket märklig fast fras om jag får säga det själv. Om man tittar på den rent syntatiskt och semantiskt. Herregud vad jag är skadad av det jag läser.

Det jag skulle säga var att det funnits positiva saker med att punktera cykeln så ofta som jag gör:

1. Jag är numer kompis med grabbarna på verkstan. Fick rabatt idag. Skämtade upp dem i brygga, och sånt går ju förstås alltid hem.

2. Jag uppskattar min cykel otroligt mycket när jag väl få cykla på den.

3. Vilken energikick och urladdning det var att bli så där upprörd och sen jaga runt. Bästa träningspasset sen jag flyttade hit blev det idag. Jag är helt slut. Även mentalt förstås efter den här bergodalbanan.

Men på minuskontot ligger förstås känslan och gnager. Kommer jag att komma ut till en ny punka imorgon? Jag kan inte lita på mitt transportmedel och det är en helt förkastlig känsla.

Kommentarer
Postat av: Jazzhoppan

Men va fa-an... Klart du ska ha rabatt, skam ligt vore det annars! Om du inte tänkte skaffa dubbdäck och cykla i vinter så får du trösta dig med att snön snart är här :-)

2010-09-29 @ 07:52:15
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/
Postat av: Fröet

Jag tycker dom borde laga det gratis åt dig. Håller tummarna för en bra cykeldag.

2010-09-29 @ 10:36:41
Postat av: Doc

Hörrududu. Man kan faktiskt laga punka själv också.

2010-09-29 @ 16:50:08
URL: http://docat.blogg.se/
Postat av: Karin

Doc: Bara för att man kan måste man väl inte göra? Varför ska stackars Hanna stå och kämpa och bryta naglar när hon kan låta någon annan göra det?



Kämpa på Hanna, föreslå verkstan ett klippkortssystem med tionde lagningen gratis och gratis kaffe om man lämnar in cykeln på en fredag.

2010-09-29 @ 17:37:44
URL: http://karinpanyaaventyr.wordpress.com/
Postat av: Ester

Men hur kan du få punka så ofta? Är hojjen snygg men ofunktionell eller är det någon som sabbar den för dig?

2010-09-29 @ 18:34:03
Postat av: smultron

Men nu får det väl räcka med punka. Är det cykelverkstan som vill ha dig som kund igen eller? ;)



Hoppas på "cykeltur" framöver!

2010-09-29 @ 19:16:45
URL: http://mammamummel.blogspot.com
Postat av: Hanna

Jazz: Jag tänker skaffa dubbdäck :)



Frö: Dagen har gått bra. Men det finns ju fler dar... tydligen.



Doc: Man kanske kan, men jag kan inte. Dessutom vet jag inte hur det skulle göra tillvaron lättare för mig.



Karin: Jag föreslog det och de lät inte oävna faktiskt.



Ester: För att någon strösslat den här stan med glassplitter. Överallt. Skojar inte.



Smultron: Ja, det skulle kunna vara så. Jag tror att cykelturen måste vända snart. Snart!

2010-09-29 @ 21:38:55
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Ester

Nä, fy! (tänker på alla stackars hundar också)

2010-09-30 @ 06:29:06
Postat av: Hanna

Ester: Hundar, barn, djur överlag, mänskligheten, maskinerna. Det är ganska illa, kan inte minnas att jag sett en så (glas)splittrad stad förut.

2010-09-30 @ 16:21:29
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0