Far och flyg

Är det inte lite passé med den här flygvärdeinnementaliteten. Alltså jag är glad att de finnns, men vad är grejen med att göra allt synkront och ständigt leende, samt att kjolen har precis rätt längd, ansiktet är lagom sminkat och håret alltid välfriserat. Vad är grejen? Har vi inte lämnat det sedesamma hemmafrustadiet bakom oss?

De är kvinnor inte maskiner! Också flygvärdinnor måste kunna ha dåliga dagar, se söndergråtna ut, osminkade, komma till jobbet i trasiga jeans, stänga luckorna i fel ordning huller om buller, visa hur man sätter på flytvästen under press (dvs bakochfram).

Däremot kan de gärna få säga allt det där som man eventuellt vill veta i högtalarna i en takt som inte går i 250. Jag fattar, de har sagt det tusen gånger förut. Men ibland är det något av det där de läser upp som man vill uppfatta och det är faktiskt stört omöjligt.

Hur skulle en flygvärdinna vara som är som mänskligheten i övrigt?


Kommentarer
Postat av: Hella

Jo det är ett rätt bisarrt liv flygvärdinnor lever och det blir ju inte äkta nånstans. Och alla vet det. Verkligen förlegat som du säger.

2010-09-06 @ 22:48:36
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: smultron

Jag flyger ju aldrig men det spelar nog ingen roll- ingenting har nog förändrats vad det gäller flygvärdinnorna och deras show. (Kanske att det finns fler män i yrket?) Men jag tror att dom flesta vill ha det så. Dom förväntar sig att det ska vara så. Vill ha det vanliga som vi är trygga med. Det är som Grevinnan och betjänten på nyår, som jordgubbar på midsommar, som som... ja, nu kom jag av mig. Har inte sovit middag i dag, skyller jag på. ;)

2010-09-07 @ 13:43:14
URL: http://mammamummel.blogspot.com
Postat av: Ester

Intressant! Hanna, kan inte du ordna en liten krönika i någon kvinnovänlig tidning för sådana här iakttagelser?! Borde gå att utveckla och renodla hur mycket som helst! Jag får mersmak.

2010-09-07 @ 16:18:37

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0