Migrering i huvet

Jag drabbas ofta av huvudvärk som smyger sig på under eftermiddagen. Nästan bara på jobbet eller under stress. Igår kulminerade den så till vida att jag inte kunde göra någonting på kvällen. Jag låg och pustade och led. Kände mig rent av illamående av smärta.

Någon tyckte att jag har migrän. Men jag tackade å det bestämdaste nej till det erbjudandet.

Jag gav ganska snabbt upp om dagen och la mig i min svala säng i ett mörkt rum. Det kändes som att jag plötsligt omgavs av bomull. Värken släppte snabbt.

Sen läste jag om vad som kan utlösa migrän:
- Alkoholhaltiga drycker som rödvin och vissa födoämnen, som choklad, citrusfrukter, mögelost eller andra starka ostar.

Återigen känner jag att det där inte alls är något för mig.

Nu undrar jag om det finns några fördelar med migrän? Jag undrar även vad skillnaden mellan den och spänningshuvudvärk är? Snälla Bullen, det här börjar verkligen bli en problematisk frågeställning.

Kommentarer
Postat av: Fröet

Jag lider av samma sak. Mår även lite illa ibland men tror inte det är migrän. Rätt säker att min kommer från spänningar i axlarna

2010-10-19 @ 23:55:00
Postat av: Hanna

Vi har rätt, de andra har fel.

2010-10-20 @ 21:58:59
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0