Kemikalietjejen

Städdag idag. Och allt städtekniskt material var slut. Så jag kollade in mitt secret stash.

Jag vet inte hur det ser ut hos andra människor. Men i mitt städtekniska hemliga stash finns det en hel del att hämta. Där finns gummihandskar, tvättsvampar och inte mindre än två Ajax Spray kök samt en hel del andra kemikalier som man har mer eller mindre nytta av. Tro nu inte att jag har köpt detta för senare användning. Så kul är det inte att köpa städmaterial på förhand. Nej, nej, detta har ställts hit av städmaterialhustomten. För länge sen. Synd att jag inte fick en ny mopp, för det är något jag verkligen skulle behöva.

Och när jag hugger in på kemikalierna luktar det mina ungdoms somrar. Konstigt? Inte alls. Jag spenderade samtliga somrar mellan 15 och 19 i en färghandel. Ja, det ger väl en hint om varifrån allt kommer också.


Kommentarer
Postat av: Hella

Fasen vad duktig du är! Bra gjort! Jag har min städdag nu på söndag. Då ska det tvättas fönster, moppas golv och göras en grovrengöring av det mesta! Och jag kommer vara så nöjd efteråt! ;)

2010-05-24 @ 09:03:47
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hella: Det var verkligen på tiden. Kändes skönt efteråt.

2010-05-24 @ 17:45:16
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0