Vad är verkligt?

Jag drömde inatt. Och jag var medveten om att jag drömde. Styrde hur rum såg ut, dörrar dök upp, jag bestämde vem som stod bakom. Jag hade vaknat till innan, höll kvar drömmen och fortsatte in i den, väl medveten om att jag drömde.

Ljud och lukter var verkliga. Jag tänkte: om jag till och med känner lukten, vad spelar det då för roll om detta är dröm eller verklighet?

Det händer att jag minns saker, och sen kommer på att det eventuellt var en dröm.

Så hur vet man vad som är dröm och vad som är verklighet? Och vad spelar det för roll om man upplever saker på riktigt eller i drömmen när känslan i kroppen blir densamma?

Kommentarer
Postat av: Doc

Skillnaden mellan dröm och verklighet är att man vaknar ur den förra. Gör man inte det så är det verklighet. Om man inte skulle vakna ur en dröm, då spelar det ingen roll som du säger.

2010-02-03 @ 10:01:27
URL: http://docat.blogg.se/
Postat av: Lina

jag brukar också minnas saker jag drömt...fast det dröjer innan jag fattar att jag inte varit med om det i verkligheten. Kanske allt bara är en dröm? alla våra minnen etc

2010-02-03 @ 16:55:59
URL: http://rosamolnochgrisgaddor.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0