Mot nya projekt

Tiden går vidare på samma sätt som den gjort i nio månader nu. Ja, det är ganska länge och jag inser att jag snart hamnar i en ny grupp rent statistiskt, om jag inte redan gjort det.

Mitt problem är inte att få tiden att gå, utan att göra något meningsfullt med den. Något som består och något jag lär av.

Jag har gjort filmer, läst böcker, arbetat med foton, skrivit bokrecensioner och blogginlägg, dansat. På något sätt börjar inspirationen att tryta. Kanske inte på det mentala stadiet, utan mer i verkligen-göra-stadiet. Jag behöver ett projekt som inspirerar och som jag kan ta tag i direkt på morgonen.

Så nu ber jag om hjälp. Vad ska jag göra? Alla förslag välkomnas och utmana mig gärna. Men det får inte vara förknippat med allt för stora kostnader och ska helst kunna göras hemmavid eller i Södermalms närområde.


Kommentarer
Postat av: Karin

Du får gärna leta upp ett boende (helst förstahandskontrakt) samt arbete till mig. Och båda med fördel i Södermalms närområde.



Om du inte känner dig lockad av det projektet kanske du skulle gå vidare från att läsa och recensera böcker till att skriva en själv?

(Och detta projekt kan du då utföra hemmavid eller på lämpliga kaféer i närområdet.)

2010-02-16 @ 17:38:59
URL: http://karinpanyaaventyr.wordpress.com/
Postat av: Ester

Volontär!? Prata med gamlingar på hemmet som sitter ensamma, vara korridorsvärd på en högstadieskola där lärarna har häcken full och ungdomarna vill ha vuxenkontakt? Kontaktperson åt vilsen tonårstjej eller ledsagare åt någon med ett funktionshinder? Gå ut med hundar som sitter i en bur på Hundstallet (hihi)? :-)



Det gör nog både gott i hjärtat och ser bra ut i en CV.

2010-02-16 @ 17:43:56
Postat av: Hanna

Karin: Den där boken alltså. Jag ska fundera mer på ett upplägg. Annars får jag väl försöka hitta en lägenhet åt dig. Nemas!



Ester: Ja, men hundar som är så kul :) Bra idé med volontär!

2010-02-16 @ 19:28:27
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Magnus

Lära dig ett nytt språk.

2010-02-16 @ 20:04:57
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Karin

Ja hur gärna jag än vill ha en bostad måste jag säga att det här med bok nog inte vore så dumt.

Men då förväntar jag mig ett signerat exemplar!

2010-02-16 @ 21:16:12
URL: http://karinpanyaaventyr.wordpress.com/
Postat av: Hanna

Magnus: Ja, jag ska ta tag i spanskan på riktigt!



Karin: Givet!

2010-02-16 @ 22:42:47
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Fröet

Tänker oxå att du borde skriva en bok

2010-02-17 @ 07:07:29

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0