Köldgräns

Igår insåg jag att elementet i köket lagt av. När vet jag inte. Men där var kallt. Gick runt med termometern och insåg att jag hade mellan 17 och 18 grader runt om i lägenheten. Vid 21 på kvällen var jag genomfrusen och hade spänningshuvudvärk. Kände mig sjuk. Så jag kröp ner för natten, rädd för att behöva vakna med feber i kylan. Vid 21, sa jag det? Så tidigt har jag inte gått och lagt mig sen jag var yngre tonåring. Det här var liksom inte av trötthet, utan av uttråkning och köld. Det är få saker man orkar ta sig för när det är kallt inne.

Vaknade imorse till 17-18 grader igen. Kröp snabbt i långkallingar och fleece. Planerade för gym med bastu för dagen. Även om det kändes galet att cykla genom -18 för att nå dit. Men jag gjorde´t och jag blev varm.

Ikäll kom en smått orolig värd och skruvade på elementet och kände på draget vid fönstren. Nu sitter jag här, lite överklädd och svettas.

En inte helt vanlig känsla i casa de Hanna.

Kommentarer
Postat av: Cosmic Moose

Skönt att det ordnades så fort. Avskyr att frysa.

2010-12-12 @ 20:34:42
URL: http://rochester.blogg.se/
Postat av: Hella

Det är verkligen det värsta som finns när det är så där galet kallt i lägenheten. Jag hade så förra vintern, fönstren var inte tillräckligt täta och det var iskallt på golvet. Fixade ett extra värmeelement.

2010-12-12 @ 22:25:53
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: 08an

Tips är Ikeas simpla vita filtar som man kan ha ovanpå sitt lakan, jag har det nu både pga kylan o fläckrisk, plus att jag sover i tjock tränkngsoverall i bomull. Har fortf sommarduntäcke för om jag har tjockt vintertäcke är det omöjligt att vakna :)

2010-12-13 @ 22:35:03
Postat av: Ester

Nä, fy för kyla! Så var det när vi flyttade in innan vi fick upp värmen i huset. Man blir verkligen seg i kroppen. Skönt att du har en vettig värd som tar sitt ansvar!

2010-12-14 @ 18:52:03
Postat av: Hanna

Cosmic: Väntar fortfarande på att han ska återkomma dock.

Hella: Ja, att frysa är inte kul.

08an: Som tur är fryser jag inte när jag sover. Bara uppe. Att stiga upp är inte så kul heller.

Ester: Ja, vi får se hur det går. Han dök aldrig upp idag.

2010-12-14 @ 22:08:13
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0