Ett hot?

Jag har uppmärksammat en ny trend den senaste tiden. Jag har ju hängt en del i diverse butiker som kund, behövt hjälp med saker inom teknik, transport och utomhusaktiviteter. Jag har fått prata med olika manliga säljare, haft avslappnade samtal. Ca 1 minut in i samtalet, efter att jag ställt min fråga, när samtalet vidrört något semipersonligt (ett skratt, information att jag har/ska flytta) så har följande utspelat sig.

- Jo, jag hade en sån förut, men nu har min flickvän tagit den.

- Jag skickade min flickvän till Ikea, hon kom hem med en stor räkning.

Och liknande.

Motsvarande har aldrig hänt, det vill säga att en kvinna dragit upp sin pojkvän.

Varför kommer flickvännen upp?

Får de för sig att jag flirtar och vill snabbt avpolletera mig?

Jag är förbryllad.

Kommentarer
Postat av: Blingbling

Jag tror allt att du flörtar lite ;-)

2010-08-25 @ 20:14:25
Postat av: Ester

Din fråga? Semipersonligt? Vad är det du försökt köpa av dem...? ;-)



2010-08-25 @ 20:30:13
Postat av: Hanna

Bling: Icke! Inte medvetet iaf... Jag skulle aldrig.



Ester: Alltså jag frågade något om att handla på webben av den ena (i samband med att jag skulle lämna Sthml). I det andra fallet var det nog faktiskt den andra som sa något i stil med att han hatade Ikea. Lite avslappnat så där. Inget skumt...

2010-08-25 @ 20:38:13
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Matilda

Intressant iakttagelse!

Jag hade nog gissat på att det skulle vara kvinnor som är mer benägna att nämna sin partner. I sociala umgängen tycker jag det verkar ta längre tid innan en kille nämner att han har en flickvän än tvärtom. Men då jag inte fört någon noggrann statistik över detta kan det ju faktiskt vara så att jag misstager mig på denna punkt...

2010-08-25 @ 21:54:44
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Hella

Du har säkert en tilltalande telefonröst samtidigt som du är väl insatt i ämnet. Tycker nog många killar är en oemotståndlig combo :)

2010-08-26 @ 07:50:29
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Cosmic Moose

Hm, intressant. Du är kanske flirtigare än du tror. Eller så är du bara härligt lättsam och glad och kan därför uppfattas som flirtig. Bägge är ju bara positiva.

2010-08-26 @ 09:41:01
URL: http://rochester.blogg.se/
Postat av: smultron

Kvinnor kanske inte drar upp sin pojkvän i liknande situationer med andra kvinnor, men kanske med andra män?



Fast jag "drar nog upp" min man titt som tätt, oavsett vem jag pratar med. Sist gällde det ett bankärende och då pratade jag med en kvinna.

2010-08-26 @ 10:01:45
URL: http://mammamummel.blogspot.com
Postat av: Hanna

Matilda: Skulle vara intressant med en Gallup.

Hella: Hmm...

Cosmic: Även om jag uppfattas som flirtig så tycker jag att det är märkligt att genast dra upp flickvännen, det är lite så jag tänker. Det är inte precis så att jag försöker hångla upp dem eller bjuda ut dem. Det är fortfarande på en professionell nivå, som jag och även den andra har försökt lätta upp lite.

Smultron: Det är möjligt kvinnor drar upp mannen för andra män, där har jag av förklarliga skäl ingen erfarenhet. Jag har själv aldrig haft anledning att dra upp någon pojkvän, men jag vet inte om jag skulle göra det i en liknande situation, såvida jag inte kände mig trängd eller verkligt utsatt.

2010-08-26 @ 16:27:14
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0