Törr

Jag känner mig törr. Alltså min hud håller på att skrumpna ihop och bli till elefanthud. Den torkar så till den milda grad att man kan skrapa av den i sjok.

Igår var jag tvungen att ta tag i problemet. Jag drog fram babyoljan och oljade in hela mig. Sen fick jag stå upp eftersom jag inte ville sätta mig och halka runt i soffan. Idag känns huden ok. Ändå dricker jag vatten som en galning. Det är väl inte vinter här heller för tusan. Ska det vara så här torrt på våren.

Idag regnar det i alla fall. Går man ut då blir man blöt. Morgonpromenaden är därmed inställd.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag hade hudtorka med reptil-tendenser, tills jag började skeda i mig kallpressad linfröolja, dagligen.



Men badoljan efter duschen funkar bra också.



En sådär lagom präktig kommentar. F-låt.

2009-05-28 @ 13:07:43
URL: http://jensenstankar.blogspot.com
Postat av: Hanna

Anna: Tack! Det är just den typen av handfasta råd jag känner att jag behöver just nu.

2009-05-28 @ 16:17:08
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Fröet

vid väderväxlingar brukar jg bli torr

2009-05-28 @ 20:27:53

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0