Blandade reflektioner över dagen

Jag har nästan blivit ihjälkörd vid ett par tillfällen idag. Tittar åt fel håll när jag går över gatan. Det kan bli en dålig vana.

Dagens besök var på ett samhällets skamfläckar. Arbetsförmedlingen. Vad är det med den institutionen som gör att det går så löjligt långsamt. Allt tar bara tid. Orimlig tid.

Så är det, oron bär jag med mig. Den släpper mig aldrig. Imorse vaknade jag 7. Stressen som finns i varje fiber av min kropp ger inte med sig var jag än är i världen. Det känns alltid som att jag har bråttom. Kanske har jag det också. Av orsaker jag ännu inte vet. Men inget kan gå snabbt nog.

Jag vill ha en gitarr. Måste sluta lägga tid på onödig skit som att sitta vid datorn. Måstse göra något viktigt. Något som betyder något. Måste börja göra skillnad. Tänka nytt bygga nytt. Blogga nytt?

Jag måste skynda.

Kommentarer
Postat av: Lina

jag har också den där stresskänslan i kroppen ofta..allt ska gå snabbt...och att slösa bort tid framför oviktiga saker på datorn, det har jag alltid ångest över

2009-05-12 @ 22:45:48
URL: http://litenfro.blogg.se/
Postat av: Jazzhoppan

Arbetsförmedlingen är inte rolig...

För att droppa en gammal klyscha; skynda långsamt, du hinner :-)

2009-05-13 @ 08:58:10
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/
Postat av: Kotte

Kom och åk lite båt med oss i sommar, finns ingen bättre avkoppling!

Du får gärna ta med gitarren :)

2009-05-13 @ 09:15:26

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0