Nedbäddad

Som att aldrig ha gått upp. Uppstigningen frös inne idag. Till frukost testade jag om jag har det som krävs för att bli officer. Det har jag. Jag har fortfarande våta drömmar om att få springa runt i skogen iförd kvistig hatt, sova i tält och leka soldat. Var faktiskt på väg att göra lumpen en gång för länge sen.

Men inte idag. Det regnar fortfarande och jag är lite förvånad. Men glad. Det innebär att jag och min bakismage kunde krypa ner i sängen igen. Läsa ut Bitterfittan. Gråta en skvätt för kvinnskligheten, Maria Svelands klokskap och den höga igenkänningsfaktorn. Ändå tänka nya tankar om revolution. Vad det är och hur man gör sin egen. Min hjärna gjorde revolution flera gånger under läsningen av boken. En dag ska jag skriva ner de tankarna. Idag har fröet såtts och det behöver fortfarande gro. Men i den här regnmängdstakten kan det kanske komma att gå riktigt fort.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Magnus

Jag var under medel. Sörjer inte särskilt mycket över det. Vet ju redan att jag är utbildad kanonmat.

2009-06-14 @ 16:02:59
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Beyonce

Det var rätt skönt att det regnade i helgen, jag jobbade.

2009-06-14 @ 19:53:57
URL: http://bday.blogg.se/
Postat av: Karin R

jag hade ocksa what it takes... men det galler som sagt att ta sig ur sangen forst.



blir en intressant text nar du far ihop den!

2009-06-15 @ 00:49:14
URL: http://missromarker.wordpress.com

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0