Memorylane

Jag har ett bra minne. Mycket bra till och med. Men det finns många saker som hjälper mig att minnas. Härom dagen tittade jag ner i min minneslåda. Som att kika tillbaka i tiden.

Lådan är fylld med allt möjligt, främst pappersbitar av olika slag. Saker jag tillfälligt glömt poppar snabbt upp i mitt huvud igen. Får mig att le, ibland till och med skratta högt. Exemeplvis har jag alltid gillat att lista saker. När jag är utomlands brukar jag avsluta vistelsen med en lista av best of. Väldigt internt. Så internt att jag ibland inte minns exakt vad det betyder, bara att det är hysteriskt kul.

Ibland tänker jag att det finns saker man borde göra sig av med. För gott. Bränna på bål för att slippa se tillbaka. Börja nytt. Jag tillåter mig aldrig riktigt att glömma. Inte något. Ibland är att glömma en befrielse. Med glömska kommer kanske förlåtelsen också.

Jag undrar vad jag ska börja att bränna?

Läs även andra bloggares åsikter om

Kommentarer
Postat av: Lina

listor är bra...jag älskar listor...kanske ska göra mig en:)

2009-01-12 @ 11:12:12
URL: http://litenfro.blogg.se/
Postat av: Hanna

Lina: Det tycker jag. Så kanske jag kan sno den.

2009-01-12 @ 13:12:34
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0