Käppar i vintersporthjulet

Jag älskar att sitta och kolla på vintersport på tv, det är inget nytt. Men det är också ångestskapande. Jag minns alla sportlov jag högst ovilligt spenderat i slalombacken.

Varje år skulle vi iväg och åka slalom, sedan jag var fem år. Varje år försökte jag påverka familjen att slippa. Kan vi inte göra något annat, bara i år?! Icke. Så jag kämpade upp och ner för de där backarna, fylld av meningslöshet och ångest.

Alltså jag älskar vinter, jag älskar den där isolerade känslan man får när man är omgiven av snö. Men jag fattar inte grejen med utförsåkning - en hel vecka i sträck. Det är så totalt meningslöst.

Det var nu länge sen jag spenderade tid i vinterland. Det är synd, för jag tycker verkligen att det är mysigt. Men jag finner ingen sysselsättning tillräckligt roande för att tycka att det är värt att ge mig iväg dit. Så jag fortsätter att längta efter sommarland där jag finner frihet.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Blingbling

Vintersportena väcker många barndomsminnen för mig. Att varje helg se Ingermar Stenmark krossa sina motståndare och att ibland få se Stig Strand och Bengt Fjällberg glimma till. Och sen VM i Tärnaby. Tror mamma har typ 100 bilder på Marc Girardelli. Hon var grymt kär i honom, det var ju uppenbart. För annars hade hon nog inte släpat med oss där i backen.

2009-12-12 @ 13:31:44
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Beyonce

Jag älskar att susa ner för backarna.

2009-12-12 @ 23:33:08
URL: http://bday.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0