Denna dagen ett liv

Min vintriga dag igår tog sin kulmen på kvällen, när nästan bara tomten var vaken. Jag hittade en orörd snöhög, vilket kanske inte var så svårt med tanke på det oupphörliga snöandet. Jag såg min chans, tittade mig snabbt omkring och undrade hur galen jag skulle framstå om jag kastade mig ner för att göra en snöängel. Tyvärr fanns ingen i närheten, så hemlig som tomten själv låg jag där och tittade upp på snön som yrde.

Längs med en gångväg hittade jag en modern variant av en snölykta. Ljus som byggts in en snövall. Nöjd är jag både med vädret och med min mundering som känns som att den står emot såväl kyla som vind och väta.

Vinter, ta mig med!







Kommentarer
Postat av: Lennart

Fusk, så där vackert är det inte här. Det är mest is och halka.

2009-12-18 @ 10:34:15
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Jazzhoppan

Vilken fin ängel! Precis som du!

2009-12-18 @ 11:25:58
Postat av: Ester

Härligt inlägg! Värmde trots kylan.

2009-12-18 @ 21:32:46
Postat av: Maria

Hellre snöängel i en orörd snöhög än i en gul driva på Medis... :-)

2009-12-21 @ 09:07:25

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0