Tecken

Semantik.



Jag är och har alltid varit en teckentolkare. I helgen har tecknen hopat sig och jag har vägrat titta.

På väg till landet missade jag bussen. Jag kände på mig det redan innan att det skulle hända. Men det var två stationer från bussen som tuben stannade och jag satt fast. Chanslös. Nästa buss skulle gå fyra timmar senare.

Väl på landet visade sig mitt paket kräftor vara dåligt. Så kräftskiva utan kräftor.

Jag blev tvungen att lämna bordet för att fundera på vad det var meningen att jag skulle ha gjort istället. Försöka öppna sinnet. Ta in allt.

Under tiden kom en gigantisk slända och satte sig på mitt öra. Sedan en gräshoppa. Den klättrade runt på mig länge och jag trodde att den inte kunde hoppa. Men till slut stack han, helt plötsligt. Varför besökte dessa två mig?

Vad jag skulle ha gjort igår egentligen har jag ingen aning om. För jag och resten av familjen spenderade kvällen girigt sugandes på en varsin gigantisk kuban. Cigarr alltså. Morgonen spenderade jag med huvudvärk.

För det är så de slutar. Kräftfesterna.



Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer
Postat av: Blingbling

Oh kräftor =) Så gott så gott. Är en kräfta en insekt? Kanske därför du hembesöktes =)

2009-08-23 @ 22:48:19
Postat av: Kotte

Härligt goda kubaner var det!

2009-08-24 @ 10:08:25
URL: http://enkottestankar.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0