It's my party and I dance if I want to

Jag har svårt att acceptera tanken på att jag ska vara här. Att jag inte ska lämna Stockholm. Att det ska bli höst. Vinter. Att jag ska behöva dra på mig en vinterjacka så småning om.

Faktum är att det fortfarande inte är säkert att jag ska vara här. Vad är säkert i dessa dagar?

Men med den här osäkerheten har jag också svårt att göra åtaganden. När det är höst börjar dansterminen igen. Idel glädje. Den här gången vet jag bara inte om jag ska dansa. Det är svårt att bestämma sig för att betala för en hel termin, när man inte vet om man kommer att dansa hela terminen.

Så vad göra? Jag har grubblat. Och grubblat. Och grubblat.

Igår mediterade jag för att försöka hitta något form av svar inom mig.

Inget. Inte ens tystnad.

Det är ju idag det börjar.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Magnus

Du kanske inte får några svar eftersom svaren kommer att dröja och om svaren kommer tidigare och de betyder att du drar från stan, så kanske en terminskostnad trots allt är ett billigt pris. Jag vet bara att saker och ting har en förmåga att falla på plats och i bland fattar man inte hur det gått till, men plötsligt står man där, mitt i alla svar man väntat på.

2009-08-25 @ 18:45:58
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Beyonce

Jo gör´t, du kommer nog ångra dig annars.

2009-08-25 @ 19:02:42
URL: http://bday.blogg.se/
Postat av: Therrorese

Vad är din plan? Dina önskemål? Dina drömmar? Dansa så länge!

2009-08-25 @ 20:43:08

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0