Hot c

Lite tjock i huvudet. Seg i hela kroppen. Ute regnar det. Riktigt så där så att det piskar mot rutan. Jag har glidit ner i soffan, på ett sätt jag inte gjort på mycket länge. Halvligger, knappt kontaktbar.

Sport på tv.

Inser att jag har vips hemma. Tänk om man skulle ta och vipsa lite grädde. Värma mjölk. Blanda kakao, socker och lite vips i en mugg. Hälla på den varma mjölken. Toppa med nyvipsat.

Givet.

Tv. Huvudtjocket. Varm choklad. På riktigt. Ute gör hösten entré.

Vilken vinnare.



Skrivlägret. Lennart ville att jag skulle skriva om dryckjom.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Fia

Varm choklad är inte bara en dryck, utan skänker även tröst och värme. Med en skummig, vit klick flytande på ytan blir det nästan religiöst.

2009-08-19 @ 20:15:59
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: stina

Huvudtjocket är ett bra ord hur jag också känner mig, ska nog börja använda det ordet också för att förklara hur man kan känna sig.

2009-08-20 @ 22:04:44
URL: http://enenkelstina.bloggagratis.se
Postat av: Lennart

Varm choklad med grädde, det är gott det. Speciellt då det är ruggigt ute.

2009-08-23 @ 19:05:05

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0