Den bästa tid är nu

Vaknar fyra. Djupt inne i stressdrömmar. Inser att jag vaknar med magsmärtor. Vänder mig om och försöker somna om. Glömma det.

Går upp och trycker i mig ett Digerstivekex. Snabbt följt av en värktablett och ett glas vatten.

Tillbaka i sängen. Fortfarande ingen effekt. Vrider mig, vänder. Känner hur smärtan börjar klinga av.

Somnar.

Vaknar fem med ett ryck av ett finskt vrål utanför. Väntar på att pulsen ska gå ner.

Somnar.

Vaknar sex av att tidningen dunsar in.

Somnar.

Vaknar sju av att någon dumpar av ett ton grus utanför.

Somnar.

Vaknar åtta för att den biologiska klockan tycker det är dags att gå upp.

Vänder mig om.

Somnar inte.

Vad jag drömde inatt? Ingen aning. Det var allt för mycket annat på gång.

Går upp och börjar surfa efter nytt boende.



Bild: alltomvetenskap.se



Skrivlägret. Kotte ville att jag skulle skriva om vad jag drömde i natt.

Kommentarer
Postat av: Cosmic Moose

Det har varit ett gäng dåliga nätter för mig med på sistone. Jag sover så lätt nu för tiden.

2009-08-22 @ 21:45:46
URL: http://rochester.blogg.se/
Postat av: Lennart

Finska vrål och grus? Ja, det kan vara tvära kast i drömmarna.

2009-08-23 @ 19:08:43

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0