Som i svampskogen

Henma hos familjen Hanna fortsätter tema ägg, den här veckan.

Idag med shitakebeprydd omelett. Löjligt enkelt när det enda jag behvöde införskaffa var just shitaken, eftersom jag nu inte plockar själv. Löjligt gott dessutom.

300 g färsk svamp, t ex kantareller, champinjoner
smör- & rapsolja
1 1/2 tsk salt
6 ägg
1/2 dl crème fraiche
1 krm peppar

Hacka svampen grovt. Stek den i smör-&rapsolja med 1/2 tsk av saltet i en stekpanna ca 5 min. Lyft ur svampen. Vispa ihop ägg, crème fraiche, resten av saltet och peppar. Häll äggblandningen i stekpannan och fördela svampen på. Stek på svag värme tills omeletten stelnar.

Voila.


Kommentarer
Postat av: Blingbling

Du har inte varit i nån kohage och plockat hoppas jag ;)

2008-09-08 @ 16:17:36
Postat av: Hanna

Bling: Hahaha! Näe, på Hötorget faktiskt, men det kanske inte är så lugnande i sammanhanget..

2008-09-08 @ 16:22:27
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0