Recension

Jag brukar inte recensera tv-serier. Men jag bara måste säga några ord om Maria Wern - främmande fågel som går på TV4.

Jag hade ganska höga förväntningar på serien, svensk kriminalare på Gotland kan ju alltid funka. Det visar sig dock att den är i klass med Kommissionen som gick på svt för några år sen, som handlade om ett terrordåd i Stockholm. Det var något av det pinsammaste jag sett och jag orkade aldrig se hela klart.

Den här serien innehåller en del bra skådisar som trissar upp förväntningarna (några är dock desamma som i Kommissionen - börjar ana oråd). Men dialogen är tafflig, händelseförloppet löst och känslan är torftig och slö. Faktum är att jag sitter med skämskudden i knät hela tiden. Skämsbumparna låter heller inte vänta på sig. Det som håller den uppe är ändå Eva Röse (med löjligt snygga brallor) och att jag får se Fares Fares som läkare.

Så den får 2 öar av 5 möjliga.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Blingbling

Jag håller med dig. Jag såg ett avsnitt och ba... gud så tråkigt.

2008-09-24 @ 13:11:12
Postat av: Hanna

Bling: Nja, så där verkligen!

2008-09-24 @ 20:57:41
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0