Masterplan

Jag försöker på nytt att fokusera. Tänka på Planen. Allt det stora som väntar på mig. Och som jag väntar . Det är konkret och det viker inte undan från mina tankar.

Samtidigt kommer jag att tänka på hur mitt liv ser och har sett ut. Hemma planerar jag livet och följer planen. Inget oväntat händer. För att få det oväntade söker jag mig bort. Någon annanstans kan det hända. Eller är det bara så att jag åker för att rymma, för att slippa planen för en stund och för att slippa förväntningarna? Det är mitt liv, men det är byggt på samhällets förväntningar. Och jag kommer bara att göra alla besvikna efter de givna normerna.

Runt omkring mig bryter människor sina planer på här hemma. Planera, revidera. De är rotade här och behöver inte vara någon annanstans för att avvika från planen. Men det oväntade händer dem också. Här. Utan att de söker upp det.

Mig händer bara det som jag planerar ska hända mig.

Just nu bryter jag i och för sig också planen hemma, genom att äta chips varje dag. Det är ett nytt och oväntat drag från mig.

Nåt är på gång.

Läs även andra bloggares åsikter om

Kommentarer
Postat av: Jazzhoppan

Man får avika från the Masterplan, ibland måste man. Och vet varför. Du kommer att hitta tillbaka

:-)

2008-09-22 @ 13:25:35
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jazz: Jag önskar bara att jag kunde avvika lite oftare. Jag menar, planen ligger ju ändå kvar. Att käka chips kanske inte riktigt kvalificerar sig som avvikande av the masterplan.

2008-09-22 @ 15:12:42
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0