Tvättk(r)amp

I tvättstugan kommer en man nedlufsandes med inte mindre än fyra (!!!) IKEA-bagar med tvätt. Jag skulle inte stå ut med mig själv om jag skulle behöve tvätta så mycket. Tittar glatt ner på min överfyllda, ensamma IKEA-bag och tar itu med tvätten efter att artigt hållit upp dörren till the bag dady.

En timme senare kommer mannen inlufsandes till mig och tittar sig omkring, som på jakt efter något.

"Det är nu han tänker be mig om att ta över hans tvätt", tänker jag.

Men se den gubben går inte. Ta hand om din smutsiga byk själv. Tvättar du ditt så tvättar jag mitt.

Han tog över tvättstugan efter mig. Att slita med tvätten ett pass på tre timmar räckte inte för honom. Jag gissar att han är kvar där än och kommer att vara så för en tid framöver.
 
Låt mig aldrig samla på mig så där mycket.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Lennart

En gång för många år sen då jag stod i tvättstugan och höll på tvätten kom det ner en äldre kvinna dit. Hon stod alldeles tyst en stund och bara tittade på mig först. Sen sa hon - Är inte din tjej här och hjälper dig så det inte blir fel? När jag sa att jag bodde själv och hade lärt mig tvätta i tonåren tittade hon tyst på mig, sen skakade hon på huvudet och gick.

2008-10-24 @ 18:46:53
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: Tom

Har tvättat för två på sistone, en ny upplevelse faktiskt. Tre timmar räcker inte långt. Handfatstvättens glada dagar känns ack så avlägset.

2008-10-25 @ 00:08:55
URL: http://typpapper.blogg.se/
Postat av: Lina

det kanske var tvättstugegubben?

2008-10-25 @ 09:27:37
URL: http://litenfro.blogg.se/
Postat av: Hanna

Lennart: Ytterst märkligt beteende.

Tom: Tre timmar räcker knappt för tvättning för en om man ska få det torrt också. Låter otäckt att tvätta för två ;)

Lina: Det var nog det.

2008-10-25 @ 11:04:06
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0