Smärtfritt

Dags för nytt pass, 10 år har det gamla hunnit fylla. Och fyllas med stämplar, många arabiska sådana.

Idag skulle det fixas.

Jag tror inte det tog mer än två minuter från det att jag klev in på passexpeditionen tills dess att jag var ute igen. Hann knappt fatta vad som hände. Det mest smärtfria jag varit med om på länge. Det märks att det gått 10 år sen sist, helt klart. Så snart är jag redo att kasta mig ut i vida världen igen.

Dessutom lyckades jag äntligen tränga igenom den norska texten jag plågade mig själv med igår. På bussen där det är mycket liv läser jag bäst. Då kan jag äntligen stänga av utåt och fokusera. Helt galet. Men tystnaden gör att jag försvinner i egna tankar. Tydligen. Så om ni ser mig på bussen någon dag ska ni inte tro att jag verkligen är på väg någonstans. Det kanske bara är min nya studieteknik.

Två flugor i en smäll. En timme. Tror inte jag varit så effektiv på länge. Får man ta paus då eller?


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Lina

jag tar en paus...ska sova en stud n nu!

2008-10-07 @ 13:21:50
URL: http://litenfro.blogg.se/
Postat av: Beyonce

Man får absolut ta paus då!

2008-10-07 @ 13:45:12
URL: http://bday.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0