Med flyt

Härom dagen fick jag se mig själv på film, dansandes. Ingen chock precis, men heller ingen riktig upplevelse.

Igår kände jag mig äntligen i riktigt bra form igen. Som att jag äntligen fått kraften tillbaka efter en lång tids dragande på något som med god vilja kan kallas förkylning. Jag kände det eftersom jag kunde ta ut maximalt. Och jäklar vad jag snurrade. I piruetter, i piquéer, i axelhopp... Allt flöt bara på. J skrek "bra!" hela tiden. Koreografin var en typisk J-koreografi. Som att dansa i ett litet utrymme, inga stora utsvävningar, men mycket små detaljer. Mycket flyt.

Och det flöt.

Så ska det kännas att dansa.

J lät het chockad efteråt. Tycker att jag förvånar henne varje gång.

Sen såg jag So you think you can dance och blev paralyserad över hur bra dansare kan bli. Så grymma. Helt galna hopp, galna piruetter. Jag satt bara och rös.

I ett annat liv...

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0