Kändisspotting

Förmiddagen har jag ägnat mig åt kändisspotting. Inte vilken som helst, utan språkforkning/nördkändisar. Jag har varit på universitetet och frottérat mig.

Främst var det kanske lokala kändisar, såna som jag känner för att jag har haft dem som lärare. Men det var också nationella kändisar av dignitet. Jag mös och tog in allt. Det där är den bubbla jag vill vara i. Jag skulle kunna lyssna på seminarier om språk hur mycket som helst, för jag får aldrig nog.

Till slut var jag tvungen att ge mig. Men jag känner mig inte mätt. Bara mer sugen. Jag vill bli en av de där. Min högsta önskan är att institutionalisera mig.

Bara det lilla.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Magnus

Snart är du en av dessa språkkändisar. Då ska jag skryta vitt och brett om att jag faktiskt känner dig lite...;)

2008-10-11 @ 14:10:48
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Hanna

Magnus: Det hoppas jag verkligen!

2008-10-11 @ 16:03:11
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0