Som en klocka

Jag funderar på saker som kan förändra hur dagen ser ut. Människor kommer sent till jobbet för att något hände på morgonen, på kvällen eller på vägen. Andra inser att de kommer att behöva vara lediga för att det kört ihop sig.

Mitt liv går som en klocka. Jag är punktlig som en soluppgång.

Trist, eller bara praktiskt?

Det är klart jag är glad för att saker inte bryter in i mina dagar. Men vad skulle hända om något plötsligt bröt min rutin?

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Lina

har tänkt på att det där säkert kommer att förändras om man skaffar barn. Kommer bli en stor omställning isf

2008-03-10 @ 10:31:33
URL: http://litenfro.blogg.se
Postat av: tess

ibland tror jag att det är nyttigt när nåt händer som gör att rutiner bryts...

2008-03-10 @ 11:04:01
Postat av: liv ( som skriver romaninlägg numera ;))

med två barn är det där med rutin både en förbannelse och en välsignelse. ibland blir man gaalen på att allt måste vara rutiniserat för att flyta på någorlunda (de är vana dagisrutinerna) och man bara LÄNGTAR efter lite spontanitet och frihet. men så kommer det dagar då det bara är så härligt att veta vad som händer. som idag, måndag, skriva rapporter, tvätta och städa lite..som det oftast ser ut numera på måndagar. så visst tror jag att rutiner behövs, i allra högsta grad. men inte för mycket kanske?

2008-03-10 @ 12:30:08
URL: http://livsbetraktelser.webblogg.se
Postat av: 08an

låter helt underbart ju. rutin skulle jag verkligen behöva nu!! men av ngn anledning bryter jag alla mina rutiner....tror det beror på min DAMP

2008-03-10 @ 16:43:53
Postat av: Magnus

Enligt mig så är för sen ankomst ett symptom på att man inte är ute i tillräckligt god tid. Man skola alltid ha buffert när man planerar dagen. Har man taskigt med tid kan man ju ge sig fan på att stressen gör att allt som kan jävlas gör det.

2008-03-10 @ 16:51:49
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Cosmic Moose

Jag brukade vara precis som du, med under de senaste åren har jag förvadlats till en sån som praktiskt taget vill att någonting kommer i vägen. Till slut slutar man bry sig om punktlighet...

Rutiner skapar ordning och harmoni. Var glad! :)

2008-03-10 @ 16:53:09
URL: http://rochester.blogg.se
Postat av: Ester

Jag tror att kroppen mår bra av rutiner. Kanske inte hjärnan då förstås...

2008-03-10 @ 17:49:15
Postat av: Hanna

Lina: Jo, det skulle det bli.
Tess: Säkert. Jag har inte provat :)
Liv: Tack! Jag älskar rutiner ännu mer när jag hör om kaos.
08an: Hehe... ja, du verkar ha fullt upp som vanligt.
Magnus: I min buffert ingår att hinna bli bortförd och återförd av utomjordingar. Oftast.
Cosmic: Jag är det, det känns skönt. Och lite tråkigt ;)
Ester: Då får man träna hjärnan med snabbläsning istället ;)

2008-03-10 @ 19:08:31
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0