Med ett vargagrin

Glädjen har hittat in i mina boningar. På något vis finns en tillfredsställelse och en ro i mig just nu. Det känns som att jag lutar mig tillbaka och låter tiden få gå sin gilla gång. Jag vet vart jag är på väg, och endast tiden kan styra mig i rätt riktning. Den är en vän och en allierad.

Så läste jag i DN imorse läste jag om tecken som visar på att det är dags att byta jobb:

1. Du vill hellre vara ledig. Tiden sniglar sig fram. Du längtar till helgen, semestern eller har startat nedräkningen till pensionen.

2. Inget känns kul längre. Ditt jobb tär på din energi och du känner dig ofta dränderad, ointresserad och oinspirerad. Din omgivning reagerar på att du inte längre är dig själv.

3. Du är avundsjuk på andra. När någon annan har framgång känner du dig ännu mer misslyckad och du har svårt att bjuda på positiv feedback.

4. Du vill leva om ditt liv. Om du kunde vrida tillbaka tiden så skulle du aldrig i livet välja samma typ av jobb igen.

5. Din hälsa vacklar. Du sover dåligt på nätterna för att du grubblar över jobbet. Eller så lider du av huvudvärk och magont. Din kropp talar om för dig att det är dags att dra.

6. Du jobbar bara för pengarna. Om du vann på lotto så skulle du säga upp dig på stående fot. Du jobbar bara för lönen och inte för att det känns utvecklande och meningsfullt.

Själv kan jag inte annat än att le.

Kommentarer
Postat av: Beyonce

Ibland stämmer vissa in på mig, kanske ska fundera på en ny karriär...

2008-03-09 @ 20:19:19
URL: http://bday.blogg.se
Postat av: Blingbling

Do it. Du vet vad du ska göra :)

2008-03-09 @ 22:18:58
Postat av: Tom

Ja känns det så är det nog läge att bryta upp fortare än kvickt. Vart är du på väg?

2008-03-09 @ 23:51:26
URL: http://typpapper.blogg.se
Postat av: Patrik

Finns det någon förutom Steffo i Steffos lustjakt som inte stämmer in på de beskrivningarna? :)

2008-03-10 @ 02:16:11
URL: http://pudding.blogg.se
Postat av: Jazzhoppan

Som jag brukar säga...Gört bara! Heja Hanna!!!

2008-03-10 @ 09:16:15
URL: http://jazzhoppan.blogg.se
Postat av: 08an

check, check, check....det var just anledningarna till att jag har ett jobb där jag byter arbetsställe var 6e månad!!!

2008-03-10 @ 16:44:56
Postat av: Henningvilje

Thanks for your hard work,the info ,links , and rescourses are an asset to our business.

2009-07-24 @ 07:04:55
URL: http://henningvilje.blogspot.com

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0