Bilder i ord

Igår satt jag och tittade på ett bildspel på dn, över bilder som fått priser. Det var många bilder på åldringar, och jag fann mig inom kort med en liten tår i ögat. Det är sällan jag blir rörd av bilder, men det var något gripande över de här åldringarna.

Framför allt var det en med en gammal kvinna och en liten bebis som var hennes barnbarns barn och som hon kramade om. Det såg så härligt ut och kvinnan verkad så vital. Där satt jag med tårar i ögonen och tänkte på hur det är att bli gammal och se sina vänner dö och bebisar som man aldrig kommer att få lära känna.

Jag blir rörd igen bara jag tänker på det.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Lina

det är svårt med åldrandet..jag försöker att undvika att tänka på det.

2008-03-12 @ 12:22:27
Postat av: Hanna

Lina: Visst är det...

2008-03-12 @ 16:11:37
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Aritiril

I LOVE THIS VERY PAGE PLEASE KEEP UP THE GOOD AND WONDERFUL JOB.

2009-06-25 @ 09:13:55
URL: http://aritiril.3steps.com

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0