Underhållning

Jag har en bra dag på jobbet. Jag sitter nämligen och läser ansökningar. Det är roligt. Av flera anledningar som kanske inte bara är ädla.

Det finns en del bekanta personer i skörden, på olika sätt bekanta. Någon till namn, men de flesta blev bekanta när jag såg var de arbetade nu eller har arbetat. Det är hur kul som helst att se vad folk skriver om sig själva. Och hur de skriver. De flesta är trots allt informatörer.

Jag tror inte jag lärt mig så här mycket sedan jag började jobba här :)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: Marina

Hihi det har jag alltid velat göra. Läsa andras ansökningar! Avundsjuk blir jag på dig ;)

2008-06-03 @ 11:06:30
URL: http://wondrous.blogg.se/
Postat av: garbo två

Du kommer att bli världsbäst på att skriva/rekomendera hur man ska skriva en bra ansökan.

2008-06-03 @ 13:09:18
Postat av: Karin

annu roligare nar folk bifogar foton, dte verkar som att 50% av varldens befolkning tycker att en toalett/badrum ar en bra plats att ta cv-foton i!

2008-06-03 @ 17:31:54
URL: http://beetlebum.blogg.se/
Postat av: Carin

Ja visst är det intressant att läsa.. och ganska roligt med. När man läst tillräckligt många låter det mesta alltför klyshigt. Jag är dock inte säker på om det kommer att förbättra eller försämra mina personliga brev i framtiden, mer kanske försvåra själva skrivandet, just för att inget låter naturligt och bra.

2008-06-03 @ 18:15:26
URL: http://blandasfaltochbetong.blogg.se/
Postat av: Hanna

Marina: Det har jag också alltid velat göra ;)

Garbo: Man kan ju hoppas att jag lär mig något och tar med mig det..

Karin: Haha... inget jag upptäckte idag. Det är ju annars ett intresant inslag. Kanske är då de har tid?!

Carin: Samtidigt insåg jag att efter att ha läst sisådär 15-20 ansökningar så struntar man i klyschorna och försöker få en känsa för personen. Många tycks i alla fall ha svårt att skriva om sig själva och få flyt i texten.

2008-06-03 @ 18:26:10
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Karin

Det är jätteroligt att läsa andras ansökningar.

Mest brukar jag förundras över hur många som ännu inte upptäckt stavningsfunktionen i Word.

2008-06-03 @ 18:44:46
URL: http://karinpanyaaventyr.wordpress.com/
Postat av: Blingbling

Det är lärorikt att läsa igenom andras cv. Man kan ju då få lite input till sitt eget. Mitt borde ses över nu. Åtminstone uppdateras. Fila på sitt coverletter till olika tjänster man söker är det roligaste som finns. Hur charmar jag dem? Vad är de ute efter? Hur säljer jag mig själv? Hur väcker jag intresse? Hur skiljer jag mig från mängden på ett fiffigt sätt. I love att skriva cv.

2008-06-03 @ 19:45:47
Postat av: Hanna

Karin: Eller hur många som glömt läsa igenom den efteråt - ännu bättre, låtit någon annan läsa den. Repetetioner, tempusskiften, ofullständiga meningar...

Bling: Oj. Jag kanske kan få kontakta dig nästa gång det är dags ;)

2008-06-03 @ 21:03:21
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0