Ostadigt

Jag har så svårt att klä mig i sånt här väder. Om jag tar med jackan blir det för varmt och så får jag släpa på den och bli ännu svettigare. Eller också blir det inte varmare än de 14 grader som är på morgonen. Lite regn på det så blir jag frusen in i märgen. Det positiva är att det fortfarande är ganska kvavt inomhus efter gårdagens värmebölja som gav lite växthuseffekt.

Hur ska man veta? När ska vi få exakta väderprognoser som stämmer till hundra procent. Är det fortfarande bara hänga-ut-genom-fönstret-tricket som funkar?

Annat är det på vintern. Olika grader av kallt ger ändå samma utslag: vinterjacka och mössa på. Inga problem. Fryser gör jag nästan alltid ändå.

Nu kan man få för sig att jag längtar efter vinter, men så är det inte.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: Blingbling

Jag har samma problem. Hmmm, ska jag ta jackan idag tex????

2008-06-11 @ 08:14:28
Postat av: Ester

Jag kör kofta i väskan - kofta på.

Men jag tycker nog att det är lite skönt med svalka nu. Bara det vänder sen så.

2008-06-11 @ 09:58:38
Postat av: Anonym

2008-06-11 @ 10:48:59
Postat av: Petra

Värst är ändå att detta väder fordrar strumpor! Vill man ju inte ha sommartid...



(Sorry för blindkommentaren ovan. Jag är rädd att det var jag och mia frusna bångstyriga fingrar...)

2008-06-11 @ 10:50:37
URL: http://petra.papper.fi
Postat av: Beyonce

Lite svalare väder är bra så jag får något gjort, vem orkar städa i värmebölja...

2008-06-11 @ 13:32:28
URL: http://bday.blogg.se/
Postat av: Marina

Ja det kan vara svårt det där med vilka kläder man ska välja... Idag var jag t.ex. alldeles för "lättklädd" i blåsten på vägen till bussen i förmiddags. Och sen nästa gång när man tar på sig lite mer, ja se då blir man för varm... Inte lätt det där. Men jag brukar köra som Ester med - kofta med eller på. :) Dock räcker ju inte det alltid...

2008-06-11 @ 14:22:05
URL: http://wondrous.blogg.se/
Postat av: Hanna

Bling: Det borde jag ha gjort.

Ester: Tröja har jag alltid med/på, men frågan är oftast om jackan ska med. Lurigt.

Petra: Nä, det är otäckt med strumptvång.

Beyonce: Hehe... alltid något positivt.

Marina: Nä, det gör ju inte alltid det.

2008-06-11 @ 20:50:49
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0