In från höger

Jag har aldrig behövt oroa mig för pengar för det tycks alltid lösa sig. Ibland händer det att jag hinner fundera över hur saker ska lösa sig. I nästa sekund, in från höger, dyker de upp. Ofta oväntat.

Den här månaden i form av semesterersättning. De dyker upp som klump i lönekuvertet. Inte nog med att man får ledigt, man får extra betalt för det också. För sveda och värk, eller?

Skulle jag hamna i trångmål ägnar jag mig åt flitigt sparande som ska jämna ut stora bumpar på vägen. Dessutom har jag inga stora fasta kostnader. Jag lever fortfarande som när jag var student. Samma låga kostnader. Jag vill ogärna bli beroende av pengar.

Jag kanske borde blivit ekonom istället, trots allt. För det här med intäkter och kostnader, det har jag stenkoll på. Lyxfällan göra sig icke besvär i mitt hem.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Magnus

Tar gärna lite av den där högervaran...

2008-06-17 @ 09:01:10
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag har, tvärtom mot vad man kanske kan tro, också stenkoll på min ekonomi. Tidvis shoppar jag en del, men aldrig mer än vad som funkar ekonomiskt. Å andra sidan är allt lättare då man är två som delar på de fasta kostnaderna.

2008-06-17 @ 10:36:17
Postat av: Hanna

Magnus: Men, du är ju even steven.

Petar: Samma här, visst kan jag spendera ibland, men aldrig mer än vad som är möjligt. När det är slut så är det slut.

2008-06-17 @ 21:45:32
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Therrorese

Jag håller på att jobba på mina kostnader. Drar ner överallt och buffrar. Studentlivet bjuder inga större utsvävningar.

2008-06-18 @ 11:32:57
URL: http://therrorese.blogg.se/
Postat av: Hanna

Therror: Det kan vara bra att försöka krympa då. Det är ju skönt att slippa leva på existensminimum...

2008-06-18 @ 15:49:31

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0