Hög standard?

Enligt Raymond Ahlgren i dagens Sommar kan man identifiera att människor med hög standard i livet:

♥ Alltid kommer i tid
♥ Har kort tid mellan tanke och handling
♥ Håller vad de lovar

Check, check, check.

Däremot har jag en tendens att skjuta på en del saker - dock inte disk. Aldrig disk!

Enligt den korta listan håller jag en hyfsad standard i mitt inre liv. Men jag tror det är dags att städa lite till. Bli en bättre människa genom att tro mer på mig själv. 
 
Om Raymond har rätt tycker jag att människor med hög kvalitet har respekt för andra. Det värsta jag vet är att vänta på människor som är sena. Detsamma gäller för dem som säger saker som de inte menar - vilket enligt mig är likställt med att inte hålla vad man lovar.

Och han har sina poänger, Raymond. För människor som har respekt för andra behöver inte heller trycka ner andra för att må bra. Dra ner dem till sin egen ruttna nivå. Såna energitjyvar bör man hålla sig undan.

Återigen får jag höra det - du är regissör i ditt liv. Du kan göra vad du vill. Allt handlar om vad du väljer. Du kan välja vad du vill. Du kan få vad du vill. Och jag tror att han har rätt. Bara man är breedd att betala priset. 

Det är dags att sluta vara ett offer för andra. 

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Patrik

Klart man är regissör, men det finns så många som står ivägen för produktionen.

2008-07-23 @ 14:33:57
URL: http://pudding.blogg.se/
Postat av: Magnus

Håller med Patrik, men mitt problem har varit att producenterna inte släpper till tillräckligt med dollars.

2008-07-23 @ 17:07:22
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Beyonce

Jag har en vän som jämt kommer sent, det är respektlöst! Jag vet att jag kan välja att inte vänta, men jag gör det ändå...

2008-07-23 @ 19:27:16
URL: http://bday.blogg.se/
Postat av: Hanna

Patrik: Jäkla statister!

Magnus: Nå, olika val har gjort att du har de producenter du har.

B: Jo, det kan man. Tills man tröttnar.

2008-07-23 @ 19:39:47
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0