Boar

Jag har äntligen kommit i ett mode [möud] som jag länge saknat helt. Heminredningsmodet. Och det kliar i hela kroppen.

Men jag kan fortfarande inte närma mig inredningsbutiker för jag får direkt panik. Så just nu sitter jag och internetar mig igenom diverse webbplatser för att se om det är så att jag ska få köpa något nytt.

Mitt hem präglas fortfarande främst av mina släktingar, för det är främst de som har köpt in möblerna - till sig själva för si så där 20-60 år sen. Visst, här möts 50-tal och 80-tal i en härlig kombo med mina egeninköpta möbler som tonåring under det tidiga 90-talet. Vissa saker gillar jag och de ska definitivs inte utrymmas, främst farfars stol från 40-50-talet som fortfarande ser osutten ut. Men svägerskans gamla soffa i plysch från 80-talet och föräldrarnas gamla Bang & Olufsen-tv från samma årtionde har dock tjänat ut sitt syfte.

En soffa har jag inget större hopp om att hitta, många möbeljättar har en viss förkärlek till dun i kuddarna och gigatiska schabrak till soffor. Och inget att detta funkar i mitt minimala allergihem. Men jag har faktiskt börjat drömma mig bort även i soffornas värld. Vem vet, kanske den som söker också ska finna. Hur som helst pågår stora mätningsprojekt här idag. Det är också träning va, hjärnjumpa.

image204


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: garbo två

Det röda tyget och ungefär den stilen kommer bli jätte- inne i vår har jag läst på en inredningsblogg.

2008-01-05 @ 16:43:55
Postat av: Magnus

Jag gillar själva mäta och fundera kring möbleringen, sedan tappar jag intresset. Jag låter IKEA sköta min inredning.

2008-01-05 @ 16:59:32
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: F

Vilken härlig fåtölj! Den charmen finns bara inte längre. Hoppas den är bekväm att sitta i?

2008-01-05 @ 17:33:36
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Tom

Kolla efter soffor second hand. Hittade min på Bo, Östgötag. Snygg, långsmal och bekväm. Inget tjafs.

2008-01-05 @ 17:45:36
Postat av: Hanna

Garbo: Vilken tur för mig! =)
Magnus: Det är praktiskt och prisvärt.
F: Den är fantastisk att sitta i!
Tom: Det är ju ett bra alternativ, men återigen är mitt tålamod allt för dåligt.

2008-01-05 @ 17:56:09
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: 08an

var glad för arvegodsen, sånt saknar jag efter krig var 50e år!!! annars tackar jag gudarna för IKEAs nätkatalog!

2008-01-06 @ 00:46:49
Postat av: Eskilanette

Nice site. I enjoyed it very much! :-)

2009-09-11 @ 14:14:24
URL: http://eskilanette.blogspot.com

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0