Tyd den..

På temat intressanta inlägg har jag en återkommande dröm om att jag får vansinnigt lockigt hår. Det är alltid en mycket glädjande dröm.

Inatt återkom drömmen. Min frisör bestämde sig för att dra fram trimmern utan att fråga. Plötsligt hade jag världens hockeyfrilla med stubbkort hår mitt på huvudet. Lockigt. Och jag tänkte "Det här är riktigt schysst". Helt vansinnigt krulligt, kort, blont hår såg jag framför mig. Vilken total lycka! Så jag lät henne fortsätta klippa resten också.

Jag undrar vad Freud skulle säga om detta?

Vad är det med min fanatism för riktigt lockigt hår?

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Marina

Kan förstå dina drömmar om lockigt hår - det är ju SÅ vackert. :D
Vad Freud hade haft att säga om det vet jag ej men han pysslade ju bl.a. med drömtydning och enligt dagenshoroskop.nu under just fliken drömtydning, står det b.la. följande angående "hair": "Head hair usually represent the character and even gender you present yourself as. The style, length, even the colour suggest the different mental attitudes, characteristics, strengths or weaknesses being portrayed. Cutting hair right off: Less thinking; denial of sensual and physical drives, as monk. Changing hair style: Changing attitudes; a change of mind".
Kunde det vara till ngn hjälpa månne? ;)

2008-02-20 @ 17:37:33
URL: http://wondrous.blogg.se
Postat av: lina

Sånt hår skulle jag med vilja ha;)

2008-02-20 @ 20:14:43
URL: http://litenfro.blogg.se
Postat av: Hanna

Marina: Tack! Det är ju strålande =)
Lina: Eller hur! Det är det bästa håret!

2008-02-20 @ 21:30:23
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0