Idrottsmännen igen

För att fortsätta på min inslagna bana tänkte jag redovisa DN Sport idag. Tio personer, samtliga män, tillfrågades om de tre största idrottarna genom tiderna. Endast två svar var kvinnliga. Alltså var det 28 svar som var manliga idrottare.

De två kvinnliga var Annika Sörenstam och Blanka Vlasic. Vart tog Anja Pärsson vägen - Ingemar Stenmark fanns ju där och de har båda tagit många medaljer. Vart tog Jelena Isinbajeva vägen - hon har tagit, hur många det nu hunnit bli, 25 världsrekord.

Visst finns det fler manliga idrottare att välja bland eftersom män dominerat genom historien, då kvinnor knappt ens hade chansen. Men 2 av 30 tycker jag är futtigt.

Media - sluta haussa endast män. Det finns gott om kvinnliga giganter. Och det är ju främst kvinnor som tar de svenska medaljerna i OS, det är sedan länge ett faktum. Låt dem komma fram mer!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: tess

jag tänkte samma sak!! morrar inombords

2008-08-13 @ 09:43:00
Postat av: Hanna

Tess: Irri.

2008-08-13 @ 19:43:27
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: leopardia

irina slutskaja tex

2008-08-19 @ 00:00:00
URL: http://leopardia.webblogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0