Ring, ring

Vår korridor är ett sammelsurium av telefonsignaler. Varför ger sig inte folk efter en ringning utan fortsätter in absurdum. Jag räknar till 10 minuter som en telefons ringsignal ekat genom korridoren nu. Inblandat i det finns inslag av mobilsignaler från olika med allt från positiv, till rocklåtar och någon slags klasiska stråkar.

Märk väl att det inte är ett landskap jag sitter i. Där finns normalt sett ett törre tänk runt ljud. Här bryr sig ingen, allt ekar fritt.

Är det en sund arbetsmiljö?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Therrorese

Jag sitter i landskap. Här finns inte ett enda tänk kring ljud. Allt bara låter. Högt och jävligt hela tiden. Urtrött på skiten!

2008-04-15 @ 15:02:48
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Fia

Vi utsätts för otroligt mycket ljud hela tiden. Man blir medveten om det om det helt plötsligt blir alldeles tyst. Det blir nästan obehagligt.

2008-04-15 @ 18:36:17
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Bingbing

Min kollegas mobil gnäggar.

2008-04-15 @ 19:27:46
Postat av: garbo två

Jag tror att alla ljud kommer att bli ett problem som samhället måste reagera emot. Vissa ljud är oerhört stressande och stress utsöndrar ohälsa.
Fler och fler kommer söka sig till naturens ljudvolym. En teori enligt mig.

2008-04-15 @ 20:10:49
Postat av: Lennart

På ett av våra landskap har vi en äldre kvinna som ställer sig upp och stirrar på den som inte har svarat på tredje signalen. Ringer det i en telefon och personen inte är där frågar hon högt "var är han/hon?!" I mina mobiler sjunger Sanna Nielsen!

2008-04-15 @ 20:32:03
URL: http://trannel.blogg.se
Postat av: Hanna

Therror: Man blir galen på allt ljud.
Fia: Ja, när det blir tyst, då först inser man ljudnivån.
Bling: Gaaaaah!
Garbo: Jag hoppas det. Lite tid i en skog skulle jag behöva. Bort från de konstanta ambulanserna här.
Lennart: Bra där. Bejaka henne!

2008-04-15 @ 21:36:46
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0