Klassiker ur tiden

Mona Seilitz är död läste jag idag. Det känns oerhört oväntat och sorgligt. Jag tyckte hon verkade vara en otroligt skön människa. Klassikern för mig är "Är du inte riktigt fisk?" som gick på Chinateatern sent 80-tal eller tidigt 90-tal. Jag har sett inspelningen minst 100 gånger, kan fortfarande replikerna utantill trots att det är minst 10 år sen sist. Jag gillar att härma hennes olika röstlägen.

Dessutom är det här en epok jag har fruktat, när människor som ligger nära för mig, som var stora när jag var liten, börjar dö av. Det får mig att fundera på en massa saker som jag helst vill undvika.

Vilken är din bästa Mona-klassiker?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Jazzhoppan

"jag tror inte att vi har någon sån svinsch hemma du.."
:-D

2008-04-03 @ 10:25:00
URL: http://jazzhoppan.blogg.se
Postat av: Lina

kommer inte ihåg något specifikt, mer än hur glad hon alltid verkade.

2008-04-03 @ 10:29:55
URL: http://litenfro.blogg.se
Postat av: Blingbling

Jag håller med. Gud så skön hon var. Och vilken röst sen.

2008-04-03 @ 10:42:11
URL: http://blingbling.webblogg.se
Postat av: Bimbo Boy

Jag älskar alla hennes vampiga roller.

2008-04-03 @ 12:55:22
URL: http://www.bimboboy.com/blogg
Postat av: Jensi

Vi kände varandra under 10 år, hade mest sms kontakt sedan hon flyttade till Malmö.Och tänk att hon inte talade om hur det stod till med henne. Jag tror inte hon ville att nån skulle veta, utan bara fortsätta tycka om henne som den generösa, fina, glada tjej som hon var.

2008-04-03 @ 16:56:23
Postat av: Garbo två

Visste inte om detta förrän jag läste din blogg. Det känns i hjärtat för jag gillar hennes röst och att hon vågade vara sexig och lite utmanade. Mest kommer jag ihåg henne från olika frågeprogram där hon var med.
Mona, jag kommer sakna dig i teverutan.
En stark personlighet.

2008-04-03 @ 19:42:54
Postat av: tess

jag blev också förvånad, överraskad, chockad... "En lång tids sjukdom"? Varför visste man inget om det? Känns som hennes bortgång också har tonats ner i media. Varför? Hon var stor!

Du är redan saknad, Mona!

2008-04-03 @ 20:01:31

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0