Matbloggande

Dagens favoritsnarr är pumpafrön och torkad frukt. Och det får man äta varje dag. Är till och med nyttigt. Mycket zink i pumpafröna.

Den senaste tiden har jag shejpat upp mig på matlådefronten. Har blivit lite bättre på att ta med mig mat till jobbet och det känns bra.

Och när man har världens gulligaste kollega (hör och häpna - Paragrafryttaren) så får man ändå mörk choklad efter maten. Han gillar inte mörk choklad och tar alltid med sig efterrättsbiten från favvolunchhaket till mig. Han försöker tigga till sig allas chokladbit för att göra mig glad. Har man stans bästa kollegor så har man!

Jag samlar chokladbitarna på hög. Vet aldrig när man kan behöva muntra upp sig lite. Eller någon annan för den delen. Man kanske får fler besök på rummet och man bjuder sina besökare på choklad?

Andra bloggar om: , ,

Kommentarer
Postat av: Carin

Ja nu är det höst överallt. Speciellt inne i min lägenhet där det är iskallt, så jag överdoserar thé. Kanske ska testa pumpafrön istället :) Grym kollega du verkar ha.. på mitt jobb finns nog ingen som skulle ge bort choklad frivilligt.. Hur var bloggfesten förresten?

2007-09-12 @ 22:49:05
URL: http://blandasfaltochbetong.blogg.se
Postat av: Therrorese

Nejnej Hanna. Felfelfel! Pumpafrön och torkad frukt??? Det är ju NYTTIGT. Allt som är gott är onyttigt. Vet du inte det :)

2007-09-12 @ 23:31:55
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Hanna

Carin: Helt underberbar var festen! =)
Therror: Ja, det är ju inte samma gott precis. Men ändå gott - för att vara nyttigt. =)

2007-09-13 @ 08:15:25
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0