Inga problem

Att göra av med pengar var visst inga problem.

Jag fick shoppingångest. Jag får ofta det nu för tiden. För egentligen har jag allt jag behöver för att överleva. Allting däröver är lyxkonsumtion. Sånt där som inte alla kan unna sig (och då syftar jag främst på dem som knappt har mat så att de klarar sig). Borde jag må dåligt? Ja, antagligen.

Fan vad det är jobbigt att leva som man lär. Eller kanske snarare att misslyckas med det.

Så därför spenderade jag en förmögenhet på doppresenten som ska ges bort till en oförstört barn. Jag vet inte vad det vägde upp egentligen.

Men ändå.

Andra bloggar om: , ,

Kommentarer
Postat av: tess

jag känner ofta likadant, hanna... min teknik-pryl-mani går inte ihop med att barn svälter, att människor dör i Darfur, att ... ja, du hajar... bra gjort att du spenderade lite extra på ett oförstört barn. mitt hopp ligger med nästa generation.

2007-10-20 @ 21:37:32
Postat av: Hanna

Tess: Jag ska bli en bättre människa. Jag kan inte lägga allt på nästa generation.

2007-10-21 @ 10:48:15
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: tess

jag hoppas också att jag kan bli en bättre människa...

2007-10-21 @ 11:41:27
Postat av: Beyonce

Men det blir ju inte bättre för att vi mår dåligt... Då menar jag inte att vi ska strunta i hur världen ser ut.

2007-10-21 @ 18:10:03
URL: http://bday.blogg.se
Postat av: Mathilde

Jag har tänkt mycket på detta de senaste dagarna. Skrev et inlägg på bloggen i går tror jag det var om hur mycket svenskar faktiskt konsumerar. Det är skrämmande. Speciellt med tanke på hur mycket det påverkar klimatet och på så sätt vår framtid.

2008-04-04 @ 19:09:16
URL: http://www.globalthought.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0