Längtar bort

Dagens DN bjöd på en hel del bra läsning. Bland annat ett reportage av John Ajvide Lindqvist som gått i hobernas fotspår på Nya Zeeland.

Bara jag läser Wellington så får jag en lten klump i bröstet och en längtan efter en svunnen tid. Jag tänker ofta på Nya Zeeland och att jag vill åka dit igen. Det var bra, det var en bra resa, ett bra land och en bra tid. Så mycket skön natur som jag upplevde där har jag nog sällan upplevt på så kort tid. Solindränkta glaciärer, stora hav fyllda med valar, gröna kullar så långt ögat når, fuktiga grottor med lysmaskar på väggarna och breda fjordar att paddla sig igenom. Det kändes friskt och det var så otroligt vackert.

Sagan om ringen hade premiär straxt innan jag åkte dit. Sista kvällen i Auckland såg vi den på bio. Men jag drar inga som helst paralleller med filmen och mina minnen av Nya Zeeland. Mer än att båda bjuder på vackra vyer.

Jag måste dit snart. Eller någon gång i alla fall. Jag behöver mer tid.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Peter

Nej det är klart det inte är billigare.. men det är latare... =D

2007-11-26 @ 00:14:57
URL: http://flockdjur.blogg.se
Postat av: Lina

dit vill jag med!!!!!!!!!!

2007-11-26 @ 18:38:51
URL: http://litenfro.blogg.se
Postat av: Hanna

Lina: Skulle behöva några veckor ledigt och en skvätt pengar bara...

2007-11-26 @ 20:25:20
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0