Krigsböcker

Jag insåg något mer under min städsejour igår. Jag har en del krigsböcker. Exempelvis en hel bok med bilder av flygplanen från andra världskriget. En annan med båtar från detsamma. Och så vidare.

Under en lätt sentimental del av min studietid, när mamma skulle flytta till mindre plockade jag på mig dessa. Jag hade en pappa som var väldigt intresserad av detta. Och det har inte gått i arv. Ändå står böckerna där och jag kan inte ge bort dem.

De kan få bo i min källare. Men frågan blir ändå till slut när jag ska ha användning för dem.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Jazzhoppan

Jag undrar hela tiden med mina sparade gamla saker; kommer jag att använda dessa igen? Det verkar vara den ständiga frågan. Det svåra är när det gäller saker som man har fått från sina föräldrar...

2007-11-26 @ 10:14:13
URL: http://jazzhoppan.blogg.se
Postat av: Hanna

Jazz: Ja, det är svårt, med den nostalgiska biten.

2007-11-26 @ 22:01:12
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0