Timellat

Jag har lekt Timell under helgen. Gjort i ordning mitt sovrum på landet som var fyllt av små, små blommor på väggarna. De var fruktansvörda och gjorde ingen glad utan snarare blev alla invånare oroliga.

Länge har jag pratat om det, men äntligen blev det gjort. Riva tapet, spackla, slipa, måla. Och resultatet? Otroligt snyggt. Det passar liksom knappt in i stugan längre, så fint är rummet numer.

Jag har också insett vilket jäkla kap jag är som är så händigt. Och hur kul det är att jobba med kroppen. Det är väl det den är till för, inte att sitta i en kontorsstol 9 to 5. Jag vill vara kreativ och röra mig. Och få betalt för det.

Det är nu jag borde lägga upp en före och efter bild, men några såna finns inte eftersom kameran gått i pension.

Tips: Om ni någonsin ska sätta tapeter som är lätta att riva ner, sätt upp vinylisar. De är inte snygga, men väldigt praktiska att riva ner.

Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer
Postat av: Beyonce

Vill oxå ha ett sånt jobb. Och ett där man får vara ute!

2007-05-19 @ 15:06:40
URL: http://bday.blogg.se
Postat av: Fia

Har saknat ditt skrivande nu när du varit på landet!Hoppas du haft de bra iallafall!härligt att få lite gjort, hoppas du kan hitta ett sätt att få vara kreativ i ditt arbete:)

2007-05-19 @ 15:34:15
URL: http://fiasdiary.blogg.se
Postat av: Hanna

Beyonce: Mmm... i regn och rusk :)
Fia: Tack, vad gulligt! Jag ska nog kunna vara lite kreativ också, bara inte så fysisk :-/

2007-05-19 @ 15:52:46
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0