Studieminnen

Jag kanske är bättre på att vara student ändå. Har ett riktigt skönt minne från min studietid som jag påmindes om på vägen hem när jag såg två killar som inte såg ut som uteliggare gå med varsin öl och en välfylld bolagspåse i handen.

Efter den första salstentan vi hade lyxade jag och J till det med att gå på Eriks och äta lunch. Till det ett glas vin förstås, vi hade ju ändå genomlidit tentan och det hade känts bra.

Sen gick vi hem till mig och åt snacks och drack Dagens. När det kändes som att det borde var midnatt och vi hunnit filosofera oss igenom de flesta viktiga ämnen vi kunde komma på tittade vi på klockan. Det visade sig att vi skulle kunna gå ut på lokal och ändå vara tidiga. Så det gjorde vi. Vi fick sittplatser på stammishaket på en fredagkväll. Det var tider det.

Det är sån dekadens man kan uppleva som student.

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0