Sommarbarn

Vaknade av att jag var så hungrig att magen bullrade. Men det visade sig vara åskan. Regn och åska var mysigt och somrigt att vakna upp till inatt.

Det är redan minst lika varmt som det var igår. Jag funderar över var jag ska lyckas bada idag. Kan man kasta sig i Årstaviken?

Åh, vad jag saknar att bo i ett hus på landet när det är så här. Jag har inget behov som helst av att bo i stan på sommaren. Jag får bara ångest av att sitta i lägenheten när solen gassar utanför. Och oftast känns det som ett mindre projekt att försöka ta sig ut någonstans. För när man väl har tagit sig någonstans visar det sig att halva Stockholm tänkt samma tanke. Det kan väl vara ok, så länge man inte behöver sitta bredvid rökare eller folk som väsnas (jag vet, jag låter som att jag är medelålders minst). Jag tror bara att jag saknar att ha en egen täppa, en liten altan och en kopp kaffe och få avnjuta solen ifred. Jar är en eremit i många avseenden, och på vintern passar Stockholm bra. Men på sommaren måste eremiter ha en egen liten stuga, helst nära vatten.

Det är kanske dags att bli veckopendlare. Eller helt enkelt ha ett jobb där jag kan distansarbeta halva året. Är det någon som har en sån anställning och ett litet hus långt härifrån i bakfickan?

Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer
Postat av: Fröet

min dröm är ett hus vid havet. Där skulle jag vara lycklig.
Förra sommaren var jag helt låst här i Uppsala eftersom det inte finns vatten inom räckhåll. Man måste i princip ha bil för att ta sig, eller cykla 1 timme. I år har jag bil, vilket betyder att jag kan bada hur mycket jag vill. Det känns faktiskt helt underbart!

2007-06-10 @ 10:23:17
URL: http://litenfro.blogg.se
Postat av: grannen

Låter som du har haft en underbar helg! Härligt med bad, god mat och god dryck! Jag skulle inte heller vilja bo i lägenhet i Stockholm under sommaren... Förstår din längtan till en stuga vid vattnet! Jag har haft samma längtan själv.

2007-06-10 @ 10:30:13
URL: http://proud2b.blogg.se
Postat av: Klusterbitar

Ja, jag längtar till stugan.
Är hos päronen i 023 och igår tog vi en tur till Rättvik för en fika med utsikt över Siljan. Var så lugnt och skönt, drack min mjölk med kaffe och njöt av min Budapestbakelse. Efter 10 min kommer en barnfamilj nästan på 17 personer. Det blev "Mamma, jag vill ha en sån glass"..."Men mamma, det var inte den här glassen"..(storbölaaaar)...
Gaaah, då ville jag bara därifrån.

2007-06-10 @ 11:49:13
URL: http://klusterbitar.blogspot.com
Postat av: Hanna

Fröet Skönt med bil, det underlättar när man är asfaltsbarn.
Grannen: Skönt att du inte behöver ha den längtan längre :)
Kluster: Man blir ju bara så trött. Lite lugn och ro, ska det vara så svårt!

2007-06-10 @ 12:42:55
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Beyonce

Åh vad mysigt med en stuga vid vattnet, eller en liten trädgård, eller åtminstone en balkong...

2007-06-10 @ 20:06:08
URL: http://bday.blogg.se
Postat av: Hanna

Beyonce: Ja, till och med en balkong skulle underlätta livet ibland...

2007-06-10 @ 20:16:50
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0