Det gnisslar

Jag inser plötsligt att det låter mycket i mitt hem. Toalettdörren gnisslar, badkaret gnisslar, det knakar i golvet... Mina öron är väl lite känsliga, men inombords riser jag just nu.

På stan var det stendött som i vilken dalsländsk håla som helst en söndag. Kallt var det ute också. Jag köpte med mig lite glass, efter att ha hämtat upp ett paket på posten, och skyndade mig hem.

Tyvärr fanns ingen tvättid idag så jag får så snällt vara kvar i stan även idag. Imorgon ska här tvättas och sen ska jag försöka lämna stan igen.

Märkligt hur alla tvättider kan vara fullbokade när jag inte sett en enda själ. Men de gör kanske som jag, sitter inomhus och trycker och vägrar gå ut.

Själv ska jag nog luta mig tillbaka med min första Millenniumbok som jag tagit till mitt hjärta, även om jag inte getts så mycket tid att läsa i den än så länge. Sen ska jag väl försöka inta något också. Så som det ska vara på semestern helt enkelt.

image78

Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer
Postat av: Camilla

Godiis! ;)

2007-07-08 @ 16:10:49
URL: http://cammomilla.blogg.se
Postat av: grannen

Jag blir nästan avundsjuk på folk som inte än har läst Millineum-serien... Du har så mycket att se fram emot! :-)

2007-07-08 @ 16:34:07
URL: http://proud2b.blogg.se
Postat av: Hanna

Camilla: ;)
Grannen: Jaaaa... jag är glad att den fortfarande är framför mig. Önskar bara att jag skulle ta mig tid att läsa någon gång!

2007-07-08 @ 16:57:49
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: nollattan

jag vet, det är så sjukt tomt i stan att vi modiga som är kvar borde få ersättning eller så!

2007-07-08 @ 18:57:53
Postat av: Hanna

Nollåttan: Jaaa, verkligen. Det är ju nästan en spökstad.

2007-07-08 @ 19:23:23
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: nollattan

jag vet, det är så sjukt tomt i stan att vi modiga som är kvar borde få ersättning eller så!

2007-07-08 @ 19:26:41

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0